Skolreseinfo



Hej allihopa!

Här kommer den slutliga informationen till klassresan nästa helg,
den 21-22 maj för våra barn!


·    Alla barn ska ta med sig 50kr i bensinpengar, att ge till den som skjutsar.      Detta ges vid avfärd lördagen den 21/5.                                                                   Se även till att ditt barn har med ditt telefonummer till oss vuxna så vi kan nå dej om det skulle hända ditt barn något.
                 Ta gärna med eget kvällsfika/godis/läsk/chips. Ta med max 100.-/pers. till kioskköp.
 
           ·        Vi samlas vid Bergahallen lördagen den 21/5 kl 9,00.

·      Alla barn tar med sig egen matsäck att äta till lunch, vi stannar efter vägen och äter.
·    Det kan vara bra att ta på sig mjuka, bekväma byxor att ha under aktiviteterna(vi kommer att kräla och krypa oss svettiga) tänk på att knäna får utstå mycket;) Inomhus skor är också bra att ha!
                 Även sängkläder är något som vi själva måste ta med oss. Påslakan,örngott, lakan       eller sovsäck med örngott och naturligtvis tandborste och duschhandduk.

·    Om någon elev är allergisk mot någon mat eller liknande önskar vi att detta meddelas så snart som möjligt.

Se ytterligare info från Boda Borg nedan! 
 
Vi beräknar vara hemma kring kl: 15.30 söndagen den 22/5 vid Bergahallen.
 
Vid frågor eller funderingar ring:
Med vänlig hälsning:                                                                                                                     
Catarina Fransson 070-274 92 41,                                                                                                        Leni Lindmark 073-0323003,                                                                                                                    Therese Forslund 070-034 81 30.

Info från Boda Borg.
 
Boda Borgs Äventyrslogi

Ta med påslakan, örngott, lakan och handduk,
det går även bra med sovsäck men ta
då med örngott.
I lägenheterna finns inte TV så vill ni ha samkväm
på kvällen kan spel i olika former vara
bra, även utomhusspel. Bollar, racketer mm
finns även att låna i receptionen.
I varje lägenhet finns kylskåp med litet frysfack
och kaffebryggare men dock ingen mikro
eller brödrost.
Varje lägenhet är utrustad för det avsedda
antalet 8-10 personer.
Äventyrslogin har inget allrum men i samtliga
standardpaket som innehåller övernattning
ingår vår kvällsaktivitet med lokaler och aktiviteter
för alla som bor hos oss.
Lägenheterna checkas ut kl. 10.00 och ska
vid utcheckning vara städade och urplockade,
städutrustning finns i varje lägenhet.

Mat
All mat ingår i paketet.
Tala om för oss i god tid om det finns
allergiker i gruppen.

Kiosk/Café
Vid receptionen finns kiosk med souvenirer,
dricka, glass och godis samt ett
cafésortiment.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OBS! VIKTIG INFORMATION                             2011-04-18

Alla har inte betalat resan! Pengar för klassresan måste in nu!
Sista inbetalningen var i fredags och resan ska betalas på torsdag:
konto nr: 8240-4, 3170379-6

* Logi, lek o mat 400:-/barn.  Gäller även de som är kvar en dag och åker hem.
* Vuxna som följer med betalar 795:-
* Endast Logi, mat 575:-

Hoppas att tidsschemat håller så att resan verkligen blir av!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Onsdagen den 30/3 träffades föräldrar och barn för att komma överens och bestämma det sista inför skolresan, detta bestämdes:


• De 400kr som vi tidigare bestämt att alla barn ska betala måste betalast senast den 15/4. Även de föräldrar som ska åka med och vara med på aktiviteterna, sova över mm måste också betala in summan senast 15/4. Kontonummer 8240-4 3170379-6. I tidigare utskick står hur mycket som föräldrarna ska betala, beroende på vad ni ska vara med på.

Viktigt att märka inbetalningskortet med barnets namn och även förälderns namn då detta betalas. Detta för att resan förbetalas.
• Alla barn ska ta med sig 50kr i bensinpengar, att ge till den som skjutsar. Detta ges vid avfärd lördagen den 21/5. Vem barnen åker med och hur vi kommer att sova bestäms senare.
• Vi samlas vid Bergahallen lördagen den 21/5 kl 9,00.
• Alla barn tar med sig egen matsäck att äta till lunch, vi stannar efter vägen och äter.
• Det kan vara bra att ta på sig mjuka, bekväma byxor att ha under aktiviteterna(vi kommer att kräla och krypa oss svettiga) tänk på att knäna får utstå mycket;) Inomhus skor är också bra att ha!
Alla föräldrar tyckte att det som fattas ska delas på alla barn och detta betyder att man får lägga ut en liten summa till, max 50 kr extra/ barn. Detta kommer vi att meddela snarast.

Vi har även få in 250kr för de saker som blev kvar efter loppisen, Vilmas mamma har hjälp oss med detta. Hon känner en person som har köpt våra saker. Tack Annelie för hjälpen med detta!

På Bergakul den 1 april fick vi ihop 1530kr på försäljningen.
• Om någon elev är allergisk mot någon mat eller liknande önskar vi att detta meddelas så snart som möjligt.
Vi beräknar vara hemma kring kl: 15,30 söndagen den 22/5 vid Bergahallen.

Vid frågor eller funderingar ring:

Med vänlig hälsning: Catarina Fransson 070-274 92 41

Leni Lindmark 073-0323 003

Therese Forslund 070-034 81 30.



Skolreseaktuellt under vecka 12
* Onsdagen den 30/3 kl. 18.00 möte i 6Bs klassrum
* Fredagen den 1 april:  Bergakul




OBS! Ny information från mötet 23/2.
Sprid informationen/bloggadressen till  föräldrar och till elever i 6B så att de får del av informationen!

KLASSRESAN den 21-22/5-2011
Till alla föräldrar och barn i klass 6a och 6b

Den 23/2 var alla inbjudna till föräldramöte, dock var vi endast föräldrar till ett fåtal barn där.

Vi som var där beslutade följande:
Till mötet hade vi tagit in information om Bodaborg, där det nu finns endast en helg kvar för övernattning, 21-22/5.
För att vi ska kunna boka så är det viktigt att alla meddelar så fort som möjligt,
dock senast måndagen den 7 mars till Therese, Leni eller Catarina (tel.nr. se nedan) om man vill åka med, och då med övernattning eller endast över dagen samt om du som förälder kan ställa upp och skjutsa barnen.

Priser: 1 dag 350kr. Fika och middag ingår.
Priser: 2 dagar +övernattning, 795kr med helpension.

Föräldrar som vill övernatta men ej kan/vill vara med på aktiviteterna, 475kr, då ingår mat.
Föräldrar som skjutsar bara över dagen och inte kan/vill vara delaktiga i aktiviteterna får betala 125kr, då ingår mat.
Annars gäller samma priser som ovan.

Dag 1 börjar ca 12.30 och slutar 21.00 med en kvällsaktivitet. Mer info. kommer senare.


Inför Loppis och Bergakul bestämde vi följande:
Vi delade in klasserna i 3 grupper.

Grupp 1:
Kl 9-11,30
Alexandra
Filip
Zahro
Jari

Kl 11,30-14
Elin
Wannakarn
Adam
Markus

Kl 14-16,30
Martin
Daniel
Vilma
Sara





Grupp 2
Emanuel
Anton N.
Frida
Isabelle
Hawrra
Aya
Tom
Jonathan
Richard
Sammy
Hanna
Emma
Clara
Jacob

Grupp 3
Josefin Ek
Moa
Tobias
Elias
Emelie
Irmeli
Josefin Er.
Alice
Jesper
Anton E.
Fabian
Felix

På vårat första möte kom vi överrens om att vi föräldrar ska betala in 100.-/barn och månad fr.o.m. februari t.o.m. maj, alltså 4 månader till ett konto som nu har öppnats för ändamålet.
Kontonumret ni ska betala in totalt 400.- på är: 8240-4 3 170 379-6.

OBS! Glöm ej att märka inbetalningen med ditt barns namn!

Vid frågor ring: Therese Forslund tel.nr. 070-034 81 30 eller 710 01
                        Leni Lindmark tel.nr. 073- 03 23 003 eller 791 22
                        Catarina Fransson tel.nr. 070-274 92 41 eller 705 09
----------------------------------------------------------------------------------------------



Skolresemöte 2 sker onsdagen den 23/2 kl.18.00 i klass 6B´s klassrum på övervåningen i A3.
Viktigt att intresserade barn och vuxna kommer.
Om ni inte har möjlighet att närvara, kontakta Helena, Therese eller Katarina.

2011-02-02 Minnesanteckningar från möte ang. klassresa

Det var bra uppslutning på mötet, men några saknades! Eleverna har fått ett förtydligande att de beslut som togs under mötet måste alla följa om man vill med på klassresan. Annars fanns möjligheten att vara med på mötet!

Det togs några beslut av de närvarande.
Eleverna i år 6B har röstat i klassen och det blev Bodaborg i Karlskoga som resmål. Mötesdeltagarna var överens om att det var ett bra alternativ.

Kostanden för en dag är ca 400 kr/elev. Diskussion kom upp att det vore kul med övernattning. Beslutet togs att göra ett försök och samla ihop pengar till en övernattning! Kostande är då 800 kr/elev.
Många föräldrar var villiga att följa med och övernatta, samt ta egen bil.

18/3 och 1/4 är Bergakul bokad för båda 6.orna. Det kommer att bli en tjänstgöringslista för de barn som vill åka på klassresa! Kommunen betalar
2000 kr/kväll för engagemanget och det finns möjlighet att tjäna lite mer i kiosken!

Klasserna kommer också att hyra ett loppisbord i F-H under våren. Kolla redan nu vad ni kan tänkas skänka bort! (Bord bokat 12/3 kl.9.30-16)
Det kommer också krävas att alla spar lite själva! Therese och Katarina kommer att öppna ett konto där eleverna ska sätta in 100 kr/mån. ( feb, mars, april, maj) eller 400 kr direkt. Detta blir ett eget sparande och kommer att betalas tillbaka om det skulle hända något som gör att man inte vill åka med.
¨
Några kanske inte vill sova över, men gärna vill åka ner över dagen. Givetvis kan man åka ner över dagen och vara med om man kan ordna skjuts fram och tillbaka.

Önskar att alla elever ger ett svar redan nästa vecka om de vill med eller inte, det är bra om klassföräldrarna vet hur mycket pengar som måste tjänas in!
Återkommer med mer info…
Kontakta Therese Forslund, Katarina Fransson eller Helena Nygren om ni har funderingar!



Hej alla föräldrar till barnen i 6a och 6b!

Jag har tagit på mej uppgiften att kolla av med Boda Borg lite mer vad som gäller vid ev. övernattning eller dagsaktivitet.
På föräldramötet pratade vi om att vi skulle kolla av i maj månad och när jag pratade med dom i Bodaborg så är det inga som helst problem med att komma (än så länge) över en dag men när det gäller övernattning så bör vi nog bestämma oss ganska så snart.

Helgen 7-8 maj så är det inga problem med övernattning.

Helgen 14-15 maj kan det finnas bäddar för max 34 personer kvar,

"kan det finnas" är för att några har inte gett svar än på en bokning.

Helgen 21-22 maj finns det bäddar kvar än till alla som kommer med.

Helgen 28-29 maj finns det inga bäddar kvar alls för övernattning men inga problem för en dagstur.

Enl. tel.samtal finns "Quest Master" som är ett grundpaket som kostar 795.-/pers. och
då ingår all mat och övernattning i det också.
Det är väl kanske det vi får satsa på om det kommer att handla om övernattning.
Mer info finns på deras hemsida: www.bodaborg.se
Jag ser nu när jag kopierar från hemsidan att jag har fått lite annorlunda uppgifter
vid tel.samtalet men jag skriver med det oxå i alla fall
Här är två paket man kan välja som jag har kopierat från hemsidan.

Galet Kul

Innehåll:
• Fyra timmar med Questar
• En lunch, ett mellanmål
och en middag
• Tävling utomhus
• Prisceremoni

Cirkatider för:
Ankomst 08.30
Avfärd 18.00
Pris per person från:
SEK 540:-
Underhållning
Innehåll:
• En övernattning på
vandrarhem
• Åtta timmar med Questar
• En frukost, en lunch,
en middag och två
mellanmål
Cirkatider för:
Ankomst 11.00
Avfärd 13.00 nästa dag
Pris per person från:
SEK 735:-

Jag ringer igen och kollar upp vilken skillnaden är eller hur dom menar med dom olika,
så återkommer jag om det längre fram i veckan.

Men det som känns viktigt nu är om barna ska satsa på övernattning eller inte
och skulle det bli övernattning så är det lite brådskande att bestämma sej för en helg och boka den.
Man kan preliminärboka en helg och ha två veckor på sej att bestämma sej.
Hälsningar
Leni (Jacobs mamma i klass 6b)